مرثیه ای برای شاخه ای گل ( ۱ )

اوفتاد

 

با قامتی خمیده

 

منظری خموش

 

بر خاک نشسته

 

گلبرگ ها جدا افتاده

 

پرچم ها خشکیده

 

گرده ها ریخته.

 

 

رها شد

 

اشکی

 

 ازپس نگاهی

 

قطره ای به احتضار نشسته

 

در بند مژه ای.

 

 

شاعری خسته

 

بر زانو نشسته

 

سر وانهاده

 

آه بر لب به زنجیر کشیده

 

خیره بر سکوت انتظار می گرید.

 

 

قلبی آوازه خوان سکوت شیشه ای را می شکند

 

نگاهی عاشقانه مرهم ها را باز می بندد

 

زخمه همچنان می نوازد

 

قطره راه می یابد.

 

زخمه همچنان می نوازد

 

انتها پیش چشم ما نیست

 

تو را پایانی نیست.

 

 

شاخه گل

 

بیهوده

 

عطری را می سراید

 

 

گلبرگ ها

 

 به زردی مرده

 

فریاد می کشند:

 

آزادی

 

 

شاعر

 

علی بر لب

 

دست بر زانو:

 

علی!!!

 

 

گرده ها

 

آلوده به خاک

 

در جدال با زمین

 

در تقابل با مرگ پاک

 

نجوا می کنند:

 

نسیم.

 

 

قطره زنجیر بر پای

 

بندی بر جان

 

حسرتی بر ذهن:

 

رهایی

 

 

زخمه همچنان می نوازد

 

انتها پیش چشم ما نیست

 

تو را پایانی نیست.

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
جواد پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:35

سلام علی جان

خوشی؟؟؟

راستی خیلی جالبه؟؟؟ از وقتی به هم نزدیک شدیم دیگه واسه هم کامنت نذاشتیم...اما من می ذارم

قشنگ یعنی تعبیر عاشقانه اشکال و عشق ، تنها عشق مرا به وسعت اندوه زندگی برد ، مرا رساند به امکان یک پرنده شدن

شاد باشی دوسته من

سارا خانم پنج‌شنبه 23 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 11:42

سلام رفیق
یک چیزائی کشفیدم
ولی دلم نمیخواد بگم
ولی همینو بگم که از سبک خاصی مخصوص خودت در سرودن کمک میگیری
و عاشقی
یا من این طور فکر میکنم
البته مگر میشه شاعر عاشق نباشه
منظورم از عشق
عشق به زن یا مادیات یا معنویات نیست
حتی میتونی عاشق سرودن باشی
یا عاشق نسیم
-------------------
من نمیتونم از کنار شعرهات رد بشم
بیرونمم کنی
من باز میام سر میزنم

حسرت پرواز جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 18:46

سلام مهربون
سلام خوب خوب خوب
واقعا نمیدونم چه طوری تشکر کنم
تو تنها کسی بودی که برای روز تولدم روزشماری کردی.
حتی کسی که دوسش داشتم هم این کارو نکرد
ازت ممنونم که بهم یادآوری کردی که هنوز برای بعضیا ارزشمندم
وگرنه روز میلاد یه آدم معمولی که روزشماری نداره.
واقعا ممنون
از صمیم قلب برات آرزوی خوشبختی و سلامتی میکنم و اگه لایق باشم و قابل بدونید روز تولدتون جبران میکنم
البته من نمیدونم چه روزیه
اگه دوست داشتین بگین

گلی شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 http://www.onlypictures.blogsky.com

سلام
با چندتا عکس خوشگل از هفت سین و چندتا کارت پوستال به روزم...
منتظرتونم

شوریده شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 23:49 http://faghat-khodam.blogsky.com

سلام چو بوی خوش اشنایی

ساقیا امدن عید مبارک بادت
وان مواعید که گفتی مرو از یادت

پیشاپیش سال نو را تبریک عرض می کنیم

باز هم شع زیبایی را به رشته تحریر در اوردید

امروز روز تولد من هستش

منتظر حضور سبز شما هستم

موفق باشید........شوریده

جواد یکشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 12:34

سلام علی جان

چون با منی...خوبم

ممنون که اومدی

درتمامی راه ها سنگهایی افتاده است که وامیداردمان تا آهسته گام برداریم،به افتادگان یاری دهیم تا چون ما باز ایستادن را بیاموزند(لبخند)

تا بعد...

شاد باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد